Z każdym rokiem ilość krótkich wiadomości tekstowych wysyłanych przez Polaków wzrasta. Wynika to zarówno z rozwoju technologii komórkowej, jak również z faktu, że telefonami komórkowymi posługują się coraz młodsze osoby. Zgodnie z danymi, jakie przekazał w 2012 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej Polacy wysłali w granicach 53 mld sms-ów. W liczbie tej zawarte są nie tylko dane dotyczące prywatnych wiadomości, ale również m. in. informacji handlowych przekazywanych za pośrednictwem tego kanału.
Co istotne, mimo że obecnie mamy możliwość korzystania z wielu różnorodnych aplikacji, klasyczna metoda przesyłania wiadomości nie traci na popularności. Jest to spowodowane w głównej mierze tym, że w przypadku określonych programów, niezbędne jest ich pobranie, jak również dostęp do internetu. Przy telefonach na kartę czas użytkowania sieci może być w pewien sposób ograniczony. Poza tym należy zwrócić na dość istotny fakt, że przyzwyczailiśmy się do wysyłania smsów z telefonu. Dodatkowym ułatwieniem dla użytkowników komórek jest możliwość wykupienia u operatora określonego pakietu, który umożliwi przesłanie pewnej liczby krótkich wiadomości we własnej lub innych sieciach komórkowych.
Przyszłość SMS
Już za kilka lat ilość smsów wysłanych z telefonów komórkowych i smartfonów może znacznie się zmniejszyć, co należy wiązać z szybkim rozwojem portali społecznościowych i różnego typu komunikatorów. Nie oznacza to jednak, że wiadomości tekstowe zupełnie znikną. Na pewno wiele instytucji korzystających z wiadomości (na przykład jako informację reklamową) nie zrezygnuje z takiej formy informowania potencjalnych klientów o swojej ofercie.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.